יום שלישי, 25 בספטמבר 2012

נפרצו 50 אתרים בישראל

קבוצת האקרים טורקיים הפילה לאחרונה 50 אתרים ישראלים.
הם כתבו על כך בדף הפייסבוק שלהם

 בעליו של אחד האתרים פנה אלי בבקשת עזרה דחופה אותה נתתי בשמחה. רוב האתרים ברשימה (אם לא כולם) מאוכסנים בשרתים של נט ויזיון. בשל סיבות טכניות (ואחרות) לא ניתן היה לקבל מהם סיוע ממשי. הם שינו את הסיסמה אולם לא עלה בידם לשחזר את תוכן האתר לפני הפריצה. האתר הפרוץ הוביל לדף בודד ובו התוכן והתמונות הבאות:
 

ברור ש-50 האתרים נפרצו בהעדר אמצעי אבטחה מינימליים. לאחר הפריצה, הקשיחה חברת נט ויזיון את הכניסה לשרת, וכך הפך כל נסיון לסייע לקשה יותר. על מנת להכנס לשרת נדרש ממני לתת את כתובת ה-IP שלי, לקבל אישור לכניסה מכתובת זו, ורק אז להכנס. למה חושבים על זה רק אחרי שאתרים נפרצים? (על זה נאמר: too little. Too late). הגבלה כזו הייתה מונעת את הפריצה, ולאחר הפריצה האטה את הסרת דברי הנאצה.

הסעודים שיתפו פעולה

בשלב מסויים חשבתי להסיר את התמונות, ובדקתי היכן הן מאוכסנות. לא הפתיע לגלות שהם מאוכסנות בחברה היושבת בסעודיה. לא היו לי הרבה ציפיות אולם פניתי לאותה חברה בבקשה להסיר תמונות אלה, בשל היותן מסיתות ופוגעות. התשובה לא אחרה לבוא. למען האמת, תגובת הסעודים הייתה מהירה מתגובת נט ויזיון... וכך נראה האתר אחרי ההסרה:

לעומת זאת, לא נראה פתרון מהכיוון הישראלי. זה היה מתסכל. חשבתי שזה עניין של דקות. כבר נראה יותר הגיוני לפרוץ מחדש לאתר כדי להחליף פריצה אחת (של הטורקים) בפריצה חדשה (שלנו).... בסופו של דבר (יום למחרת) לא היה צורך לפרוץ. נט ויזיון הצליחו לסגור את האתר (אם כי לא לשחזר אותו), וזה מוביל לחלק החשוב: איך למנוע פריצה.

איך להגן על אתר בפני פריצה

1. להשתמש בסיסמאות חזקות לממשק עריכת האתר, העלאת תכנים באמצעות FTP (סיסמה נפרדת), התחברות מרחוק לשרת (Remote Desktop) - גם כאן, סיסמה נפרדת.
2. החליפו את הסיסמאות אחת לחודש.
3. השתמשו בסטנדרטי קידוד שימנעו ככל האפשר פריצה באמצעות SQL Injection .
4. הגדירו את הכניסה לאתר באופן שמתיר כניסה אך ורק מכתובת (או מספר כתובות) IP, וחוסמת את הכניסה מכתובות אחרות. לחליפין, ניתן לחסום גישה ממדינות מסויימות אולם האקרים יכולים להשתמש בProxie שיתחזה לכתובת מישראל. לעומת זאת, בלתי אפשרי להתחזות לכתובת IP ספציפית.
5. בצעו גיבוי על בסיס קבוע והשתמשו בשירותי אכסון הכוללים גיבוי יומי של השרת.
6. הפעילו Firewall ו-Antivirus על השרת, ובצעו עדכונים באופן קבוע (Windows Update).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה